onsdag 14 december 2011

10 dagar kvar

Ja det är otroligt bara tio dagar så är det fullt ös i tre och sedan är det över håhå jaja.
Krubban har i alla fall kommit fram och några tomtar,det går frammåt lite i taget.

Än är det ingen vinter här bara regn och blåst.Hästarna var inte svårövertalade att komma in redan vid 13:30 tiden igår.Dyngsura pållar gillar att få komma in och torka till.

Hundarna stökar över sina kisserundor m.m på rekord fart alla vill hellst vara innomhus i sådant väder.


Snart är det dags igen katterna har varit otroligt duktiga när granen har blivit klädd visst har någon kula åkt i golvet men då har det varit plastkulor som hängt längst ner.I år blir det ju lite annorlunda så jag får väl hänga de fina kulorna till vänster i granen och de andra till höger eftersom det är där de kan komma åt dem.

Till helgen ska jag försöka fixa till maten som behövs så att det är lugnare sista veckan jag planerar men sedan så blir det ju inte alltid så.Men i år får det bli som det blir.Vi ska träffas och det är viktigast.

Måste säga att jag känner mig lite nyfiken vilka det är som är inne och läser min blogg från USA och Ryssland och Tyskland ni får gärna skriva en kommentar om ni vill.

Nä nu är det dags för lite mera kaffe. Tjingeling.


Inga kommentarer: