tisdag 3 januari 2012

4 pluss och regn

Det är väder utsikterna för idag.
Diskmaskinen är igång det brinner i pannan och första muggen kaffe är snart slut.Får väl säga att morgonen börjat rätt bra.Diesel åkte hem i gårkväll så idag är allt som vanligt igen.
Förra året blev det inte mycket fotande den andra halvan av året,är väl dags att komma igång igen tycker jag.Får se om jag inte sparar ihop till en systemkamera trots allt,även om jag har något som är nästan bra så tycker jag att det saknas det där lilla extra när jag fotar.

Diesel på plats på torsdagseftermiddagen han ser ganska nöjd ut :)
Nyårsafton 2011
inte riktigt som året innan då det var sn i stoa mängder.

 Har aldrig sett en så vacker Amaryllis den knölen ska jag vara rädd om kanske kan jag få den att blomma till nästa jul.
Mina fina julgrupper.Den till vänster är från våran arrendator och den till höger från dotter.

Julmaten är slut här och det är ganska skönt.Får ta mig en funderare på vad guuuben ska få för mat idag själv håller jag mig väl till soppa några dagar till.

Idag så ska det komma besked på var Stockholms nya Galopp bana ska hamna intressant.

I år ska jag hålla nere onödiga köp har jag tänkt om jag nu kan hålla det är en annan femma.Får väl ge mig själv någon form av månadspeng att leka med.Vi har faktiskt alldeles för mycket prylar,jag som gillade det när det var mera återhållsamt.Jajaja ibland så flyter man bara med.

Blev ett långt inlägg dag så det är väl dags att sluta nu då.

Inga kommentarer: