onsdag 4 januari 2012

Stormen Emil

Den här bilden tog jag i slutet på november helt ofattbart.

Ser ut som om stormen Emil har bestämt sig för att gå något högre upp.Visserligen blåser det rätt hårt men det är inte storm.Blir intressant att se hur det utvecklas under dagen.Regnar inte heller just nu skönt.

Det är väldigt tyst och stilla här på landet just nu.Ibland så har vi en skock med Domherrar på gräsmattan och vi har nån mullvad som har bestämt sig för att luckra upp gräsmattan annars så är det inte mycket som händer.

Stillheten gör att jag slappnar av väldigt och det tror jag är bra.
I går satte jag igång tanke smedjan.Funderade över om jag skulle ta och kastrera Wendy hon kanske blir lite tryggare i sig själv då och går upp lite i vikt för då kanske jag kan ställa ut henne ibland och behöver inte skaffa någon ny katt.Inte heller hon håller ju för de stora placeringarna men till att börja med för att se om jag orkar kan det kanske vara nog.Tror nog det får bli så,istället för att lägga stora pengar på en ny katt å så funkar det inte för mig.

Det var det.Snart så ska hästarna få gå ut.De är väl inte överförtjusta när det blåser men de tycker om att vara ute åtminstone några timmar.

I dag så får jag väl skicka iväg gubben att handla lite.Nu har di dragit på det några dagar extra men idag får han nog köra.

Inga kommentarer: